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Criminology Research Center(CrimRC)

犯罪学研究センター

教育

放課後のプログラムの生徒のアウトカムに対するインパクト
(After-School Program Impacts on Student Outcomes)

Sherri Lauver, Susan Zief, and Rebecca Maynard, University of Pennsylvania, USA

自閉症スペクトラム障害をもつ人々のための成人就労支援サービスの有効性
(Effectiveness of Adult Employment Assistance Services for Persons with Autism Spectrum Disorders)

John D. Westbrook, Chad Nye, Carlton J. Fong

学校からの排除は、介入によって減らすことができるが、その効果は一時的である
(Interventions can reduce school exclusion but the effect is temporary)

S Valdebenito, M Eisner, D P Farrington, M Ttofi, and A Sutherland

抄録翻訳者:相澤 育朗(Ikuo Aizawa)

学校の始業時間を遅くすれば、生徒に恩恵を与えるかもしれないが、さらなるエビデンスが必要である
(Later school start times may produce benefits for students but more evidence is needed)

Robert Marx, Emily E Tanner-Smith, Colleen M Davison, Lee-Anne Ufholz, John Freeman, Ravi Shankar, Lisa Newton, Robert S Brown, Alyssa S Parpia, Ioana Cozma, Shawn Hendrikx

抄録翻訳者:藤村 達也(Tatsuya Fujimura)

就学前の言語能力は、学校における読解力の向上と関係している
(Preschool language skills are associated with better reading comprehension at school)

Hanne Næss Hjetland, Ellen Irén Brinchmann, Ronny Scherer, Monica Melby-Lervåg

抄録翻訳者:藤村 達也(Tatsuya Fujimura)

若者のための能動的な労働市場プログラムは雇用と収益を増やす効果はプログラムとその内容により異なる。
(Active labor market programs for youth increase employment and earnings. Effects vary between programs and context.)

Jochen Kluve, Susana Puerto, David Robalino, Jose Manuel Romero, Friederike Rother, Jonathan Stöterau, Felix Weidenkaff, Marc Witte

抄録翻訳者:今野 行(Kou Kono)

「心の道具箱」のカリキュラムは幼少期に自己調整力と学力を向上させる
(The Tools of the Mind curriculum improves self-regulation and academic skills in early childhood)

Alex Baron, Maria Evangelou, Lars-Erik Malmberg, and G.J. Melendez-Torres

抄録翻訳者:藤村 達也(Tatsuya Fujimura)

「言い訳無用」のチャーター・スクールは、伝統的な公立学校と比べて数学と読み書き能力を大きく向上させる
(No Excuses charter schools associated with greater gains in math and literacy than traditional public schools)

Sarah Krowka, Alexandria Hadd, Robert Marx

抄録翻訳者:藤村 達也(Tatsuya Fujimura)

学校でのマインドフルネスを用いた介入は、認知と社会的動機づけ過程にポジティブな効果があるが、行動と学業成績を改善しない
(Mindfulness-Based Interventions in schools have positive effects on cognitive and socioemotional processes but do not improve behavior and academic achievement)

Brandy R. Maynard, Michael R. Solis, Veronica L. Miller, Kristen E. Brendel

抄録翻訳者:今野 行(Kou Kono)

ブレンド型学習は、医療従事者のエビデンス・ベーストの医療コンピテンシー(EBHC)を増進させる際に非常に効果的である
(Blended learning is most effective in increasing evidence-based health care competencies of health workers)

Anke Rohwer, Nkengafac Villyen Motaze, Eva Rehfuess, and Taryn Young

抄録翻訳者:藤村 達也(Tatsuya Fujimura)

教員資格が上位のものであれば、幼児教育・保育の質が上がる
(Higher teacher qualifications are associated with higher quality early childhood education and care)

Matthew Manning, Susanne Garvis, Christopher Fleming and Gabriel T.W. Wong

抄録翻訳者:藤村 達也(Tatsuya Fujimura)

外傷性脳損傷を持つ成人への介入が就業構造を向上させるかもしれない
(Interventions for adults with traumatic brain injury may improve employment status)

Carolyn W. Graham, Michael D. West, Jessica L. Bourdon, Katherine J. Inge and Hannah E. Seward

抄録翻訳者:藤村 達也(Tatsuya Fujimura)

家庭あるいは地域社会に基づく読み書きプログラムの有効性に関するエビデンスは限られているが、いくつかの手法はアウトカムを向上させる
(Limited evidence of effectiveness for home-or community-based child literacy programs yet some approaches improve outcomes)

ET Spier, PR Britto, T Pigott, E Roehlkapartain, M McCarthy, Y Kidron, M Song, P Scales, D Wagner, J Lane and J Glover

抄録翻訳者:藤村 達也(Tatsuya Fujimura)

初等中等学校での不登校に対する心理社会的介入の効果
(Effects of Psychosocial Interventions for School Refusal with Primary and Secondary Students)

Maynard, B. R., Brendel K. E., Bulanda, J. J., Heyne, D., Thompson, A. & Pigott , T. D

抄録翻訳者:藤村 達也(Tatsuya Fujimura)

ガン生存者の雇用状況は、複数の構成要素からなる支援プログラムによって向上する
(Employment status of cancer survivors improve with multi-component support programs)

Carlton J. Fong, Kathleen Murphy, John D. Westbrook, Minda Markle

抄録翻訳者:藤村 達也(Tatsuya Fujimura)

交際中の暴力を防ぐための学校ベースのプログラムは行動に変化を与えない
(School-based programs to prevent dating violence do not change behavior)

Lisa De La Rue, Joshua R. Polanin, Dorothy L. Espelage, Terri D. Pigott

抄録翻訳者:小保内 太紀(Taiki Obonai)

ファーマーフィールドスクールは小さなパイロットプログラムにおいては農業実践、収穫、収入を向上させるが、大規模なプログラムにおいてはそうではない
(Farmer field schools improve agricultural practices, yields and incomes in small pilot programmes,but not in large-scale programmes)

Hugh Waddington, Birte Snilstveit, Jorge Hombrados, Martina Vojtkova, Daniel Phillips, Phillip Davies and Howard White

抄録翻訳者:小保内 太紀(Taiki Obonai)

若者に対しての技術的・職業的教育並びにトレーニングは、雇用のアウトカムに小さな正の影響をもたらす
(Technical and vocational education and training for young people has a small positive effect on employment outcomes)

Janice Tripney, Jorge Hombrados, Mark Newman, Kimberly Hovish, Chris Brown, Katarzyna Steinka-Fry and Eric Wilkey

抄録翻訳者:小保内 太紀(Taiki Obonai)

条件を強制することによって、金銭的支援は効率的にエンロールメントを改善する
(Enforcing conditions makes cash transfers more effective in increasing enrolments)

Sarah Baird, Francisco H. G. Ferreira, Berk Özler, and Michael Woolcock

抄録翻訳者:小保内 太紀(Taiki Obonai)

不登校プログラムは学校への出席を増加させるが、よりよいプログラムとエビデンスが求められている。
(Truancy programmes increase school attendance,but better programmes and evidence are needed.)

Brandy R. Maynard, Katherine Tyson McCrea, Terri D. Pigott, Michael S. Kelly

抄録翻訳者:小保内 太紀(Taiki Obonai)

効果的な複数の構成要素からなる学級管理プログラムは教室での生徒の行動を改善しているように見えるが,さらなる研究が必要である
(Effective multi-componcent classroom manegment programmes seem to improve student behaviour in the classroom but further research is needed)

Regina M. Oliver, Joseph H. Wehby and Daniel J. Reschly

抄録翻訳者:舛井 廉(Ren Masui)

ボランティア個人教授プログラムの効果に関するエビデンス
(Evidence on Effectiveness of Volunteer Tutoring Programs)

Gary W. Ritter, University of Arkansas, Rebecca Maynard, University of Pennsylvaniay

子どもの攻撃行動の減少を目的とした学校現場の社会情報スキル向上のための介入:普遍型プログラム(パート1)
(School-based Social Information Processing Interventions and Aggressive Behavior for Universal Programs (Part1))

Sandra Jo Wilson and Mark W. Lipsey, Center for Evaluation Research and Methodology, Vanderbilt Institute for Public Policy

子どもの攻撃行動の減少を目的とした学校現場の社会情報スキル向上のための介入:選別型/徴候型・抽出型プログラム(パート2)
(School-based Social Information Processing Interventions and Aggressive Behavior for Pull Out Programs (Part2))

Sandra Jo Wilson, sandra.j.wilson@vanderbilt,edu, Vanderbilt Institute for Public Policy, USA, and Mark Lipsey

親の関与と小学生の学業成績
(Parental Involvement and the Academic Performance of Elementary School Children)

Chad Nye, and Jamie Schwartz, UCF-CARD, and Herb Turner, University of Penssylvania